מאמרים ופרסומים

תאונת עבודה? אל תרגישו אבודים
עורכת דין ליאת חמו

עורכת דין ליאת חמו

תאונת עבודה? אל תרגישו אבודים

תאונת עבודה (ShutterStock)
'תאונת עבודה' או 'פגיעת עבודה' מוגדרת כתאונה שנגרמה בשל העבודה ובמסגרתה (אילוסטרציה : ShutterStock)
 

עשרות תאונות עבודה מתרחשות מדי שנה בישראל, אך רבים מהנפגעים אינם מודעים כלל לזכויות המגיעות להם, ובוודאי שאינם פועלים למיצוין. החלטות הנוגעות לתביעה, כגון עיתוי הגשתה והגוף מולו היא תוגש, עשויות להתברר כמכריעות בכל הנוגע להיקף הפיצוי שיקבל הנפגע.

'תאונת עבודה' או 'פגיעת עבודה' מוגדרת כתאונה שנגרמה בשל העבודה ובמסגרתה, כולל פגיעה או תאונת דרכים בדרך אל העבודה, במהלכה או בחזרה ממנה. בהגדרה זו נכללים גם מקרים של מחלת מקצוע, שהיא מחלה שנגרמה בשל אופי העבודה.

נפגעתם? קיבלתם!

כל עובד – שכיר או עצמאי – מבוטח בביטוח הלאומי למקרה של תאונות עבודה וזכאי לפיצוי במקרה של אובדן הכנסה בעקבות פגיעת עבודה. במסגרת פיצוי זה מובטחים לכל נפגע שלושה רכיבי פיצוי:
1. הוצאות הטיפול הרפואי לו נזקק בעקבות הפגיעה.
2. דמי פגיעה – פיצוי על אובדן ההכנסה בתקופה בה נזקי הפגיעה לא מאפשרים חזרה לעבודה, תקופה שמשכה ייקבע על פי החלטת רופא, ולא יעלה על שלושה חודשים.
3. קצבת נכות – במקרים בהם נותרה נכות בעקבות הפגיעה ובהתאם לבדיקה ולהחלטת הוועדה הרפואית.

על מנת לקבל את הפיצויים הללו, על הנפגע להגיש למוסד לביטוח לאומי את טפסי התביעה המתאימים ולצרף את כל המסמכים הנדרשים על פי תקנות המוסד.

תאונת עבודה (ShutterStock)
אם גורם הפגיעה הוא רשלנות המעסיק, ניתן לתבוע את המעסיק עצמו וכן את חברת הביטוח שלו (אילוסטרציה : ShutterStock)
 

לא על הביטוח הלאומי לבדו

במקביל להגשת התביעה מול המוסד לביטוח לאומי, יכול הנפגע להגיש תביעת נזיקין נוספת, מול הגורם האחראי לתאונה. בניגוד לתביעה מהסוג הראשון בה כל שנדרש הוא להוכיח קשר סיבתי בין התאונה לבין הנזק הגופני, בתביעת נזיקין יש להוכיח גם את אשמת הנתבע.

אם גורם הפגיעה הוא רשלנות המעסיק, ניתן לתבוע את המעסיק עצמו וכן את חברת הביטוח שלו. אם הפגיעה נגרמה בשל רשלנות של עובד אחר, ניתן לתבוע את העובד, את המעסיק שאחראי עליו ואת חברת הביטוח שלו. כאשר מדובר בתאונת דרכים, התביעה תיעשה מול חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

אין כפל פיצויים

לעומת הפיצויים מתביעת הנזיקין שתהליך קבלתם עלול להתארך ולכלול חקירות, תשאולים והתנגדויות מצד חברות הביטוח, הפיצויים מטעם הביטוח הלאומי מתקבלים מידית. כך יכול הנפגע לכלכל את עצמו ולכסות את הוצאותיו הרפואיות בתקופה בה נבצר ממנו לחזור לעבוד עקב הפגיעה.

החוק אינו מאפשר לנפגע לקבל כפל פיצויים: אם ייקבע בבית המשפט כי הנתבע הוא זה שישלם פיצויים לנפגע, הפיצויים שכבר שולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי ינוכו מהסכום שנפסק לטובתו.

אחרי הפגיעה – צעד צעד

אם נפגעתם פגיעת עבודה, גשו מידית לייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בתחום. במסגרת ייעוץ זה תוכלו להבין ביחד ובהתאם לתנאי המקרה, אילו הליכים כדאי לקדם ובאיזה אופן על מנת להגיע למיצוי מקסימלי של הזכויות המגיעות לכם.

ככלל, כדאי להגיש את התביעה לביטוח לאומי תוך 12 חודשים מיום הפגיעה וקרוב ככל האפשר למועד התרחשותה. לאחר תקופה זו עלול המוסד לביטוח לאומי לדחות את התביעה או לאשר פיצוי נמוך יותר. במקרים מסוימים, במיוחד אם כבר חלפה שנה ממועד הפגיעה, ימליץ עורך הדין לנפגע לוותר על הגשת התביעה לביטוח הלאומי ולפעול לקבלת מלוא הפיצוי מחברת הביטוח של הגורם האשם בתאונה.

* המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

צריך את עזרתנו? מלא את הפרטים ונחזור אלייך בהקדם:

01
קבלת ייעוץ ראשוני 

קבלו הערכה בדבר סיכויי התביעה שלכם וסכום הפיצוי המגיע לכם. ייעוץ משפטי אינו כרוך בתשלום.

02
הגשת תביעה 

נגיש עבורכם תביעה יחד עם חוו״ד מומחה התומכת בטענותיכם.

03
קבלת פיצויים 

נשיג עבורכם פיצוי מירבי במסגרת מו״מ או פסק דין.


התחילו את התהליך
צרו קשר לקבלת ייעוץ
משפטי ראשוני:
050-4385882

 

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך:

צרו קשר

פרטי יצירת קשר

ליאת חמו ושות', משרד עורכי דין

טל' משרד: 08-9797340 | 0504-385-882
פקס: 08-9797350
דוא"ל: liat.hamo@gmail.com

כתובת המשרד:
אורט 18, קומה 4, אשדוד

מפת הגעה

דילוג לתוכן