מאמרים ופרסומים

Handicapped22
עורכת דין ליאת חמו

עורכת דין ליאת חמו

נפצעתם בתאונת דרכים? כך תמצו את זכויותיכם

פציעה בתאונת דרכים עלולה לשנות את החיים מהקצה אל הקצה. מה כדאי לעשות כאשר איתרע מזלכם, וכיצד תמצו את מלוא זכויותיכם – הכל בכתבה הבאה

אם נפגעתם בתאונת דרכים, כנראה שאתם עומדים בפני הליך ממושך של שיקום גופני והתאוששות רגשית. לצד ההתמודדות עם ההיבטים הבריאותיים, חשוב להקדיש זמן גם למיצוי זכויותיכם לפיצוי כספי. החוק קובע כי נפגעי תאונות דרכים ובני משפחתם יהיו זכאים לפיצוי הולם, כאשר גובה הפיצוי נקבע בהתאם לנזק ולחומרת הפציעה שנגרמה.

בשונה מתביעות נזיקין העוסקות בנזקי גוף אחרים – כמו תאונת עבודה או נפילה במקום ציבורי, בהן חובת הוכחת הקשר הישיר בין הפציעה לתאונה חלה על הנפגע – נפגעי תאונות דרכים אינם נדרשים להוכיח מי אחראי לתאונה. די בהוכחה כי עקב התאונה נגרמה פגיעה, כאשר הפציעה כשלעצמה מהווה עילה מספקת לתביעת הגורם המבטח

פיצויים לאחר תאונת דרכים

אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים ממספר גורמים שונים:

הגורם המבטח – חברת הביטוח בה מבוטח הרכב. בפוליסה קיים כיסוי ביטוח 'חובה'.  במקרה זה, הנהג ו/או כל נוסע ברכב זכאים לפיצויים מחברת הביטוח. במקרה שאין ביטוח כזה, הנוסעים זכאים לפיצוי מהקרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים – 'קרנית'.

המדינה – פיצוי זה משולם באמצעות המוסד לביטוח לאומי. אם הפגיעה בתאונת הדרכים גרמה לנכות ומונעת חזרה לעבודה למשך תקופה העולה על 91 ימים,  הנפגע יהיה זכאי לקצבת נכות כללית. כאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא על תקן תאונת עבודה (בדרך לעבודה, בחזרה ממנה או במהלכה), מוענקת זכאות לקצבת 'נפגע עבודה'. קצבה זו נקבעת בהתאם לגובה השכר טרם מועד התאונה ובשני שלבי תביעה – עבור היעדרות מעבודה עד 91 ימים, בחישוב של 75% מהשכר הרבע שנתי, טרם מועד התאונה, ולאחר מכן תשולם קצבה בהתאם לדרגת הנכות שקבעה הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי.

בנוסף, חברת הביטוח בה מבוטח רכבו של הנפגע חייבת להעניק פיצוי כספי, בהתאם לחומרת הפציעה וחוות הדעת של הוועדה הרפואית בביטוח לאומי.

דע את זכויותייך

נפגעי תאונות דרכים זכאים, מעבר לפיצוי הכספי, גם להקלות והטבות שונות, בנוסף לסכום הפיצוי המתקבל מהגורמים המבטחים. בהטבות אלה כלולים בין השאר כיסוי הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד וסיוע בהנגשת מקום המגורים בהתאם למצב הפגיעה. כמו כן, הנפגע זכאי לקבל טיפולים רפואיים בקופת החולים שלו מבלי לשלם דמי השתתפות עצמית. זכויות אלה כוללות אשפוז, רכישת מכשירי עזר רפואיים ו/או תרופות, קבלת סיוע סיעודי בבית וכו'. הנפגע זכאי לקבל את כל הטיפולים ללא עלות. טיפולים שאינם כלולים בסל הבריאות – וקופת חולים דורשת תשלום עבורם – ישולמו על ידי חברת הביטוח או על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מהאמור לעיל ניתן לראות כי לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, חשוב ומומלץ להכיר את מלוא הזכויות המגיעות לו (אם כספיות ואם בדמות הקלות והטבות שונות) ולנצל אותן באופן מלא, במיוחד כאשר מדובר בפגיעה שמשנה לחלוטין את החיים.

המאמר אינו תחליף לייעוץ משפטי בידי עורך דין. האמור מעניק מידע כללי בלבד, ואינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואף לא חוות דעת משפטית ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

שם העו"ד: ליאת חמו

שם המשרד: חמו ליאת ושות' – משרד עורכי דין

תחום התמחות: ביטוח ונזיקין, פיצויים בגין תאונות דרכים, תביעות ביטוח לאומי ומימוש זכויות רפואיות, תביעות פוליסות ביטוח, תאונות אישיות תלמידים, תביעות ביטוח ציבורי, תביעות קצין תגמולים- משרד הביטחון, דיני עבודה, צוואות וירושות ונדל"ן.

רזומה מקוצר:

עו"ד ליאת חמו, חברה בלשכת עורכי הדין, עוסקת בתחומה מזה כעשור. בעברה הייתה עובדת חברת ביטוח ועובדת במתקן ביטחוני בתפקיד ניהולי וכיום, בין היתר, מתנדבת פעילה במימוש זכויות אל מול המוסד לביטוח לאומי, רשויות עירייה ועוד.

אני מאמין: ערכי היסוד בעבודתי הם אמינות, שקיפות מלאה, ליווי צמוד ויחס אישי – תוך חתירה מתמדת לשמירת עניינו של כל לקוח לעבר השגת המטרה הרצויה לו.

אני מאמינה כי שירות מתוך התחשבות כנה ורגישות לכל מקרה לגופו, עם נתינה אמיתית ופעילות בהתנדבות לקהילה, יוביל תמיד לתוצאה מקסימלית ולמיצוי קשת הזכויות עבור הלקוח.

פרטי התקשרות:

כתובת: אורט 18, בניין סי פורט sea port, קומה 4, אשדוד
טלפון: 08-9797340
פקס: 08-9797350
נייד: 050-4385882
דוא"ל: liat.hamo@gmail.com
אתר: liat-hamo.co.il
עמוד פייסבוק: ליאת חמו ושות'- משרד עורכי דין

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

צריך את עזרתנו? מלא את הפרטים ונחזור אלייך בהקדם:

01
קבלת ייעוץ ראשוני 

קבלו הערכה בדבר סיכויי התביעה שלכם וסכום הפיצוי המגיע לכם. ייעוץ משפטי אינו כרוך בתשלום.

02
הגשת תביעה 

נגיש עבורכם תביעה יחד עם חוו״ד מומחה התומכת בטענותיכם.

03
קבלת פיצויים 

נשיג עבורכם פיצוי מירבי במסגרת מו״מ או פסק דין.


התחילו את התהליך
צרו קשר לקבלת ייעוץ
משפטי ראשוני:
050-4385882

 

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך:

צרו קשר

פרטי יצירת קשר

ליאת חמו ושות', משרד עורכי דין

טל' משרד: 08-9797340 | 0504-385-882
פקס: 08-9797350
דוא"ל: liat.hamo@gmail.com

כתובת המשרד:
אורט 18, קומה 4, אשדוד

מפת הגעה

דילוג לתוכן